At vælge de rigtige platforme til din virksomheds tilstedeværelse på sociale medier er afgørende. Dette understreges af vores nylige undersøgelse, som afslørede, at 87% af deltagerne betragter Facebook som en nøglespiller og vurderer det som “temmelig vigtigt” eller “mission-kritisk.”
Denne statistik fremhæver den uomgængelige betydning af Facebook i forhold til at nå og engagere sig med din målgruppe.
For effektiv håndtering af din Facebook-side, som er en adgang til et så stort publikum, bliver rollen som administrator afgørende.
Sådan tilføjer man en administrator til din Facebook-side i 5 nemme trin.
Før du går i gang med at tilføje en administrator, så sørg for, at du har de rette rettigheder til at gøre det. Hvis du er den, der har oprettet virksomheds-siden, er du den nuværende administrator og kan:
- Tilføje en ny administrator
- Ændre eksisterende roller for at gøre nogen til administrator
- Linke Instagram-konti
- Fjerne adgangen til siden
Hvis I er flere administratorer på din Facebook Business Page, kan det være en god idé at vælge en primær administrator, som kan håndtere opgaverne fra Facebook Business Manager.
Her er, hvordan du nemt kan tilføje en administrator til din Facebook-side i fem trin:
Trin 1: Log ind på din Facebook-konto.
Trin 2: Klik på “Indstillinger” på siden.
Trin 3: Tildel en ny side rolle eller opdater eksisterende roller.
Trin 4: Giv adgang til at tilføje en administrator.
Trin 5: Bekræft ændringerne med din adgangskode.
Lad os dykke ned i detaljerne:
Trin 1: Log ind på din Facebook-konto
Hvis du logger ind fra computer så skal du:
- Klik på dit profilbillede i det øverste højre hjørne og skift til den relevante virksomheds-side.
- På den næste skærm åbnes virksomheds-siden, og du kan se sektionen “Administrer side” til venstre.
Trin 2: Klik på "Indstillinger" for siden.
I sektionen “Administrer side” skal du klikke på indstillingsikonet i øverste venstre hjørne.
Under “Indstillinger” skal du klikke på “Ny sideoplevelse” for at tilføje en administrator til din Facebook-side.
Under indstillingssektionen skal du klikke på “sideopsætning” for at tilføje en administrator til din Facebook-side.
Trin 3: Tildel en ny siderolle eller opdater eksisterende roller
Du kan give folk forskellige niveauer af “Adgang” baseret på den rolle, du ønsker, at de skal spille i håndteringen af din Facebook-side. Du kan vælge mellem:
- Folk med fuld Facebook-adgang (de kan give adgang til andre, fjerne personer fra siden (inklusive dig), eller slette siden)
- Folk med opgaveadgang (de får adgang til din side gennem eksterne værktøjer som Meta Business Suite eller Creator Studio for at håndtere specifikke opgaver)
- Community managers (de har kun adgang til at moderere chatten under sidens livestreams)
Trin 4: Giv adgang til at tilføje en administrator
Baseret på dine behov kan du:
- Klikke på “Tilføj ny”
- Tilføje Facebook-profilen på den person, du ønsker at tilføje som administrator
- Vælge, om den nye administrator skal have fuld kontrol (for at kunne tilføje nye eller fjerne gamle administratorer)
- Klikke på “Giv adgang”
Trin 5: Bekræft ændringerne med din adgangskode
Det sidste trin i at tilføje en administrator til din Facebook-virksomhedsside kræver, at du indtaster og bekræfter din adgangskode, før den nye administrator kan få autorisation.
Bemærk: Den person, du har inviteret, vil modtage en notifikation og en invitation til at blive administrator af Facebook-siden. De skal acceptere invitationen for at få administratoradgang.
Når den inviterede accepterer invitationen, bliver de administrator af Facebook-siden og får samme adgangsniveau som dig, den oprindelige administrator af siden.