28. oktober 2024

Sådan kontakter du Facebook Support: direkte, live chat, e-mail og mere

Du er langt fra den første, der støder på udfordringer med Facebook for Business og undrer dig over, hvordan du kontakter Facebook Support direkte. Med over 3,07 milliarder aktive brugere har Facebook oprettet forskellige supportsystemer for at hjælpe brugere med at løse deres problemer.

I denne guide udforsker vi de forskellige typer af kundeservice, Facebook tilbyder, hvordan du får adgang til dem, samt almindelige problemer og løsninger.

Vi har skrevet denne blog for at hjælpe dig med at finde den bedste supportsektion på Facebook. Nedenfor finder du nyttige kontaktoplysninger og måder at kontakte deres support på.

Typer af Facebook Support

Facebook tilbyder forskellige typer support for at hjælpe brugere med at løse deres problemer. Hvis du undrer dig over, hvordan du kan kontakte Facebook kundeservice, er her nogle måder, du kan få hjælp på:

1. Facebook Hjælp-center

Facebook Hjælp-centeret er en værdifuld ressource for brugere, der ønsker at løse almindelige problemer. Du kan få adgang til Hjælp-centeret ved at klikke på “Hjælp-center” i rullemenuen på Facebook.

Her finder du artikler og vejledninger om, hvordan du bruger Facebook, samt svar på ofte stillede spørgsmål ved at indtaste dine spørgsmål i søgefeltet. Prøv at bruge specifikke søgeord.

For eksempel, hvis du har problemer med Facebook-annoncer, kan du søge efter “Facebook-annoncer virker ikke” eller “Facebook annoncefejl.” Dette vil hjælpe dig med at finde artikler og vejledninger, der er relevante for dit problem.

Der er også sektioner dedikeret til ofte stillede spørgsmål om ‘Kontoinstillinger’, ‘Login og adgangskode’, ‘Privatliv og sikkerhed’, ‘Marketplace’, ‘Grupper’ og ‘Sider’.

Facebook support chat

Facebook tilbyder også live chat-support for visse virksomhedskonti med aktive reklamekampagner. Bemærk, at denne service i øjeblikket kun er tilgængelig i nogle lande, og der kan gælde krav til berettigelse.

  1. Gå til Facebook hjælpe-centret 
  2. Vælg problemet du har i listen eller vælg “Det er noget andet” og vælg den der matcher problemet bedst.
  3. Vælg facebook kontoen med problemet
  4. Forsæt med at udfylde de nødvendige informationer
  5. Til sidst kommer du til et trin der hedder “få hjælp”
  6. Udfyld dine kontakt informationer og beskriv problemet
  7. Klik til sidst “start chat”
  8. Herefter vil der åbnes en chat med en support

Tip: Hvis du ser beskeden “Vi kunne ikke finde funktionsbegrænsninger for denne side” efter at have valgt et problem i formularen, betyder det, at den valgte mulighed ikke er understøttet i denne proces. Prøv derfor at vælge et andet problem, indtil du kan komme videre til “Start chat.”

2. Vælg 'Rapportér et problem' for at komme i kontakt med Facebook Support.

Hvis du oplever et problem på Facebook, kan du rapportere det direkte ved at vælge “Rapportér et problem” fra dropdown-menuen under ‘Hjælp.’

Sådan gør du

  1. Log ind på din Facebook-konto.
  2. På din Facebook-side skal du klikke på dit profilikon i øverste højre hjørne af skærmen.
  3. Klik på ‘Hjælp & support’, og vælg derefter ‘Rapportér et problem.’
  4. Vælg ‘Noget gik galt.’
  5. Klik på ‘Inkluder i rapport’ for at sende din aktivitetslog til Facebook Support-teamet, hvilket vil hjælpe med diagnosticeringen.
  6. Vælg en kategori for dit problem og angiv en detailleret beskrivelse.
  7. Vedhæft relevante skærmbilleder eller videoer for at fremskynde løsningen.

3. Send en mail til facebook support

Du kan også kontakte Facebook Support via e-mail. Du kan sende en e-mail til de relevante e-mailadresser, selvom de fleste brugere klager over, at de sjældent hører tilbage.

For generel support, brug support@fb.com.

Hvis du har presse-relaterede forespørgsler, skal du sende dem til press@fb.com.

Brug records@fb.com til bekymringer vedrørende retshåndhævelse.

For at anke blokeret indhold, brug appeals@fb.com.

Rapportér indhold, der overtræder Facebooks retningslinjer, via abuse@fb.com.

Brug datarequests@fb.com for at spørge om de data, Facebook har om dig.

For forespørgsler vedrørende intellektuel ejendom, brug ip@fb.com.

Rapportér phishing-indhold ved at bruge phish@fb.com.

Facebook grupper

Facebook community er en international side, hvor brugere kan finde ressourcer om at opbygge et fællesskab på Facebook. Dette forum er fantastisk for brugere, der søger hjælp relateret til Facebook-grupper, online begivenheder, fællesskabs-chats og mere.

Hvis du leder efter hjælp og tips og tricks til Facebook Ads, så bliv medlem af vores Facebook-gruppe Facebook Ads – Hjælp / Tips & Tricks / Danmark. Her kan du få værdifuld indsigt, stille spørgsmål og dele erfaringer med andre, der også arbejder med Facebook Ads. Vi glæder os til at se dig i gruppen!

Kontakt mig

Er du klar til tage din virksomhed til næste niveau?

Lad mig hjælpe dig med at skabe resultater, der virkelig kan mærkes. Når du kontakter mig direkte eller udfylder kontaktformularen, vender jeg hurtigt tilbage med et uforpligtende bud på, hvordan jeg med mine erfaringer og ekspertise kan styrke din digitale tilstedeværelse.