carlsberg
Styrket brand awareness
i Grønland
Carlsberg Grønland ønskede at øge deres brand awareness og styrke deres markedsposition i Grønland. Målet var at nå ud til flere forbrugere og skabe en stærkere tilknytning til deres brand i Grønland.
For at opnå dette blev der implementeret en markedsføringsstrategi, hvor vi boostede deres opslag på sociale medier samt lancerede konkurrencekampagner for at engagere og øge deres brand awareness.
kampagne
Kalaallit Nunaat
For at styrke Carlsberg Grønlands brand awareness og engagement på sociale medier lancerede vi kampagnen “Kalaallit Nunaat” (Hvor er Grønland Dejligst). Formålet var at involvere forbrugerne i en sjov aktivitet, der fremhævede Grønlands unikke sider.
Kampagnens mål var at øge interaktionen med Carlsberg Grønlands sociale medieopslag, forbedre rækkevidden af deres online indhold og skabe positiv opmærksomhed omkring Carlsberg.
Deltagerne blev opfordret til at dele deres bedste sommertips og billeder fra Grønland på Instagram ved at tagge @carlsberggreenland og bruge hashtagget #KalaallitNunaat. Præmien var 20.000 DKK til oplevelser i Grønland, hvilket motiverede mange til at deltage.
Jeg stod for planlægning og eksekvering af kampagnen, herunder publicering af opslag på sociale medier samt deling af taggede billeder til stories dagligt for at opretholde engagementet.